6 послуг, які вам можуть нав’язати в банку

Не дайте заплутати себе, щоб не витрачати зайвого.

1. Страховка

Здається, вже всі знають, що банки не мають Федеральний закон «Про споживчий кредит (позику)» від 21.12.2013 N 353-ФЗ права нав’язувати страховку. Обов’язкова вона, тільки якщо ви берете кредит, забезпечений заставою майна. Наприклад, при покупці квартири в іпотеку потрібно застрахувати Федеральний закон від 16.07.1998 N 102-ФЗ (ред. від 02.08.2019) «Про іпотеку (заставі нерухомості)» її від пошкоджень. В іншому отримання поліса — справа добровільна.

Але тут є три важливих моменти.

Без страховки кредит можуть не дати

Банк прагне заробити побільше і в той же час намагається захиститися від неповернення грошей. Оформлення полісу дозволяє убити двох зайців разом. Без страховки кредит можуть просто не видати. Зрештою, банк не зобов’язаний звітувати, чому вам не схвалили позику.

Якщо ви все-таки піддалися на вмовляння і оформили поліс, у вас є 14 Вказівка Банку Росії від 20.11.2015 N 3854-У (ред. від 21.08.2017) днів, щоб відмовитися від нього.

Ви можете не помітити, що вам оформили страховку

Буває, що люди підписують договір про страховку в загальному пакеті документів, просто не підозрюючи про це. Щоб не потрапляти в таку абсурдну ситуацію, уважно читайте договір. Всі сторінки.

В крайньому випадку у вас є ті ж 14 днів для відмови.

Зі страховкою кредит буває вигідніше

Нав’язувати страховку банк не має права, а ось простимулювати вас її оформити — цілком. Припустимо, запропонувати менший відсоток. При довгострокових кредитах економія може бути значною.

Але не поспішайте укладати договір з тією компанією, яку пропонує банк. Зазвичай у кожного кредитної установи є декілька акредитованих страхових компаній, і ціни в них можуть істотно відрізнятися. Розгляньте варіанти і виберіть вигідний.

2. СМС-інформування

Ця послуга корисна: коли приходять повідомлення про всі транзакції, легше відстежувати стан рахунку і помітити, якщо доступ до неї отримали шахраї. Але зараз у багатьох банків є програми, які надсилають push-повідомлення. Вони приходять на той самий телефон безкоштовно (або платно — це краще прояснити конкретно для вашого установи). Крім того, ви можете активно користуватися не всіма картами і рахунками, а значить, не потребувати в повідомленнях для них.

Зазвичай за СМС-інформування беруть небагато, але регулярно. А в підсумку виходить образлива сума. Майте це на увазі, перш ніж погодитися на підключення.

3. Автоплатеж

Брат СМС-інформування, який може бути корисним, а може просто тягнути з вас гроші. Безперечно, це зручно, коли вам не треба регулярно сідати і розсилати гроші за різними рахунками. Вони самі спишуться і підуть куди треба. Але добре, якщо ви погоджуєтесь платити за цю послугу усвідомлено.

4. Кредитна історія

У банку вам можуть запропонувати перевірити кредитну історію. За гроші, зрозуміло. Ось тільки двічі в рік ви можете зробити це абсолютно безкоштовно. Для цього потрібно звернутися в бюро кредитних послуг, де зберігаються потрібні записи.

Все це зараз можна зробити через інтернет. Як саме — читайте в інструкції а.

5. Карта

Раніше банки охоче брали комісії. Наприклад, якщо ви приходили за кредитом, з вас могли взяти гроші за розгляд заявки, за відкриття рахунку, куди прийдуть кошти, і так далі. Але потім у справу втрутилася держава і заборонило Інформаційне лист Президії Вищої Арбітражного Суду РФ від 13 вересня 2011 р. N 147 Про огляді судової практики вирішення спорів, пов’язаних із застосуванням положень Цивільного кодексу РФ про кредитному договорі вимагати плату за операції, котрі входять у процес. Скажімо, не можна отримати кредит без розгляду заявки, платити за це окремо — абсурд.

Брати гроші можна тільки за самостійні послуги — ті, що приносять додаткову вигоду.

Тому тепер банки нерідко пропонують що-небудь ще в комплекті з операціями, за якими ви власне прийшли. Наприклад, отримати кредитну або дебетову картку. За офіційною версією, вони видаються в якості бонусу. Але плата за обслуговування непотрібного пластику подарунком не здасться.

6. Комісії

Комісії за операції, без яких неможливо надати послугу, незаконні. Але це не означає, що їх не продовжують під шумок нав’язувати. Зрештою, якщо ви не возмутитесь і не поскаржитеся, про порушення ніхто не дізнається. Тому перевіряйте цей момент.

Але є і цілком законні комісії. Наприклад, ви вирішили внести достроковий платіж по іпотеці. За договором ви повинні повідомити про це банк за 10 днів, але чекати не хочеться. За те, щоб піти вам назустріч і зарахувати гроші вже сьогодні, з вас мають право взяти комісію. Враховуйте це, коли хочете від установи трохи більше, ніж належить вам за договором. Іноді це акт доброї волі, іноді — оплачувана послуга. Нав’язаної її називати не завжди правильно, але мати це на увазі варто.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code