Ліндер Кані розповів, як створити “Другого Джонатана Айва”

Старший віце-президент відділу по дизайну Apple, Джоні Айв, мабуть, найвідоміший і самий загадковий дизайнер планети. Скромний і практично непомітний, цей чоловік привніс найвищий стандарт стилю, краси і простоти у життя мільйонів людей по всьому світу. Ліндер Кані розповів журналу Co.Design, що досягти подібних успіхів може майже кожен талановитий дизайнер. Але що ж для цього потрібно?

За словами Ліндера Кані, автора книги Jony Ive: The Genius Behind apple’s Greatest Products, Айв не так вже сильно відрізняється від багатьох інших дизайнерів. “У світі ще багато потенційних Джоні Айвов”, каже він: “Але ніхто з них не одержав таких можливостей для творчості, як він, і нікому з них не дісталося такого покровителя як Стів Джобс”. Успіх Apple доводить, що багато дизайнери можуть досягти висот Джонні Айва, якщо їх компанії нададуть їм належну підтримку. Компанії ж, у свою чергу, можуть стати новими Apple.

Що ж все-таки означає бути дизайнером в Apple? “Робота дизайнерів Apple — краща робота на землі”, — стверджує Кані, адже він провів не один десяток інтерв’ю з колегами Айва, щоб написати свою книгу — саму вичерпну біографію засекреченого генія дизайну. “В Apple все підпорядковуються дизайнерської студії. Їх називають “командою ідей” і ніхто не має права їм відмовити. Джоні Айв є лідером не з-за лідерських якостей, а тому що команда вважає його найталановитішим”

Працювати в студії дизайну Apple — це бути майже рок-зіркою. 17 дизайнерів під керівництвом Айва — це люди з абсолютно різних галузей. Хтось раніше займався машинами, хтось- взуттям, або навіть водолазними костюмами! Всіх їх особисто відбирав Айв. Робота передбачає абсолютну свободу і винагороджується величезною зарплатою і, звичайно ж, щедрими знижками на продукцію Apple (аж до 100%, що цілком передбачувано). Дизайнери приходять на роботу пізно, майже не працюють у вихідні і мають купу вільного часу, включаючи часті польоти всією командою в Британську Колумбію, де дизайнери катаються на сноубордах в горах.

Проте, так було далеко не завжди. Коли Стів Джобс повернувся в Apple в 1997 році, дизайнери, включаючи Айва, фактично не мали права голосу. Ними управляли команди інженерів і маркетологів, які готували списки на їх думку необхідних в майбутньому устрої деталей і віддавали їх дизайнерам, щоб ті… грубо кажучи, запхнули їх у продукт. “Це був, мабуть, самий жахливий порядок роботи” — каже Кані, “Apple створювала лише пересічні продукти, дизайном яких займалися зовсім не ті люди”

l nder kan rozpov v yak stvoriti drugogo dzhonatana ayva 1 - Ліндер Кані розповів, як створити “Другого Джонатана Айва”

Джобс став для Айва “роботодавцем мрії”. “Коли Джобс і Айв разом почали роботу над своїм першим спільним продуктом iMac, Айв хотів розмістити USB-порти на тій стороні, де ними було б простіше користуватися. Інженери заперечили, що все вже зроблено так як зроблено і зміни займуть дуже багато часу. Джобс став на бік Айва і сказав, що все у Apple повинні втілювати ідеї Айва в життя, незалежно від того, що для цього потрібно. Правило зберігається в Apple і донині, навіть після смерті Джобса, дизайн в Купертіно — це закон”

“Погляньте на Samsung — очевидно, що там дизайнери зовсім не мають влади”, стверджує Кані: “Це класичний приклад компанії, керованої інженерами і маркетологами. Погляньте, наприклад, на Galaxy Gear. Список функцій такий величезний, але я не розумію “Для чого мені потрібна ця річ?”. Дизайнери в Apple завжди починають роботу з відповіді на це питання”

Як і більшість дизайнерів, Айв відданий своєму ремеслу і одержимий ідеями простоти і зручності. Але що дійсно відрізняє його від тисяч інших дизайнерів, так це те, що він був помічений і наділений силою.

“Стів Джобс був генієм”, говорить Кані: “Але він не вмів програмувати, не був інженером і, фактично, не займався дизайном. Його секрет був у тому, що він збирав невеликі команди талановитих людей і давав їм максимум свободи і привілеїв, таким чином допомагаючи їм розкритися і створити щось геніальне”

Жоден інший відділ Apple не демонструє це так, як той, яким керує Джоні Айв. Дизайн — це серце Apple, її рушійна сила. Саме дизайнери відповідальні за те, що iMac, iPod, iPhone, iPad мають надзвичайну притягальною силою. Дизайнери Apple зробили революцію на ринку техніки і зробили свою компанію настільки успішною. Урок, який дає нам книга Кані, в тому, що компаніям, які мріють досягти висот Apple варто звернути увагу на того скромного дизайнера, який частіше сидить у кутку і мовчить, і…. дати йому свободу і владу. Тільки так можна створити “Нового Джонні Айва”

***

Не можна не погодитися з Кані в тому, що ідеальним середовищем для розкриття талантів і продуктивної діяльності є свобода і заохочення творчості. Але чи згодні ви, що Айву просто… пощастило з начальством, а точніше — зі Стівом Джобсом, і на його місці міг опинитися хтось інший? Це дуже спірне твердження.

(via)

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code