«Не може бути!» Колега сказала, що я зовсім не вмію приймати компліменти

Коли ми разом з товаришами по службі відзначали мій день народження на роботі, я дуже старалася, щоб всім було весело і, звичайно, смачно. На наступний день одна з колег сказала мені, що це був найкращий з свят у нашому колективі. “Не може бути!” – вирвалось у мене, хоча мені було дуже приємно почути такі слова.

На що співробітниця сказала, що я зовсім не вмію приймати компліменти. Задумавшись над цим, я вирішила почитати відповідну літературу і натрапила на книгу Ренді Патерсона під назвою “Допомога по впевненості у собі”, де він говорить про те, як правильно і неправильно реагувати на похвалу. В деяких моментах я без праці побачила власні мінуси в цьому плані.

Як відхиляють компліменти?

Ось список, запропонований Ренді Патерсоном, що стосується реакції деяких людей на компліменти. Що ж вони роблять?

  1. Ігнорують компліменти, переводячи розмову на іншу тему.
  2. Відкидають їх.
  3. Вступають у суперечку.
  4. Займаються самознищенням.
  5. Висловлюють сумніви.
  6. Видають зустрічну похвалу.
  7. Вимагають підтвердження.
  8. Знецінюють.
  9. “Переводять стрілки” на заслуги когось іншого.

Я зробила висновок, що в моєму випадку, коли я у відповідь на похвалу колеги влаштованого мною дня народження сказала: “Не може бути”, я висловила сумнів.

З риби, птиці та картоплі теж може вийти екзотика: як я видаляю свою сім’ю
В кого закохана Софі Марсо через 21 рік після виходу фільму “І цілого світу мало”
Я знайшла спосіб, як позбавити помідори від фітофтори. Допомагає часниковий розчин

Чому уникають компліментів?

Патерсон розглядає такі причини, за якими люди неправильно реагують на компліменти.

  1. Бояться здатися пихатими.
  2. Прагнуть відновити рівновагу, щоб не принизити співрозмовника.
  3. Не хочуть бути зобов’язаними.
  4. Мають низьку самооцінку.
  5. Шукають таємні мотиви.
  6. Хочуть здаватися ще краще.

Зізнаюся, що в моєму випадку спрацював перший пункт.

На думку психологів, ухильність або заперечення компліментів ображають хвалящего. А також ставлять його в незручне становище. Так що в майбутньому йому більше не захочеться говорити вам хвалебні слова, і ви позбавите себе приємних відчуттів. А ще ваша поведінка в кінцевому підсумку може знизити вашу цінність.

Як приймати компліменти?

По-перше, завжди потрібно подякувати співрозмовника. Але, сказавши “спасибі”, аж ніяк не варто цим обмежуватися. Слід посилити подяку, пояснивши, як багато значить для вас комплімент. Ось кілька прикладів:

  1. “Я радий, що все вийшло так добре”.
  2. “Мені дуже приємні ваші слова”.
  3. “Чудово, що мені вдалося допомогти”.
  4. “Ваш комплімент для мене досить значний”.
  5. “Я ціную, що ви зауважили мої старання”.
  6. “Спасибі, раніше мені такого ніхто не говорив”.
  7. “Дякую, тепер я буду старатися ще більше”.
  8. “Ви дали мені великий стимул, зазначивши мій успіх”.
  9. “Я відчував себе невпевненим, але ви позбавили мене від цього”.
  10. “Ваша похвала надихає мене”.

Так що спасибі колезі і за комплімент, і за зауваження. Я зрозуміла свої помилки і готова виправити.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code