Passbook став частиною масштабного оновлення iOS і з’явився у шостій версії системи. Це програма для управління квитками, купонами, дисконтними та подарунковими картками, візитками. Загалом, цифрове додаток реальності, з допомогою якого гаманці і візитниці вирушать на задвірки історії.
Але коли програма тільки з’явилося, великий бізнес не звернув на нього уваги, а саме це було потрібно для розвитку технології. І в якийсь момент стало зрозуміло, що чергова електронна візитниця, навіть від Apple, просто не злетить. Але переломний момент стався і тепер Passbook вже не здається такою вже даремною справою компанії з Купертіно.
Серед перших дійсно великих компаній, що почали використовувати Passbook значаться American Airlines і Sephora.
«Ми були вражені, — говорить директор з мобільним додаткам American Airlines Філ Істер (Phil Easter), Apple дозволила розробникам розмістити наші пропозиції прямо перед носом у користувача, в Passbook. Раніше на це потрібно набагато більше зусиль». Зараз уже 1,5 мільйона клієнтів American Airlines використовують Passbook. І через додаток кожен день проходить 20000 клієнтів авіакомпанії.
Ритейлерская мережа з продажу косметики — Sephora — теж відкрила для себе Passbook. Додаток від Apple в день публікації завантажили 38000 клієнтів компанії, а брендоване додаток зараз використовують тільки 10000 чоловік. Sephora використовує Passbook для управління подарунковими картками і стверджує, що вже 375000 покупців так чи інакше користувалися Passbook в магазинах мережі.
Ріелторська компанія Re/Max використовує Passbook в іншому ключі. Вони просто діляться візитками агентів зі своїми клієнтами, щоб ті завжди тримали контакти компанії при собі. Відмінна рекламна можливість!
Passbook вже почали використовувати Starbucks, Live Nation, Target і багато інших. Додаток від Apple набуло поширення не тільки тому, що великі компанії використовують будь-які можливості для маркетингу. Питання адаптації Passbook багато в чому вирішила інтеграція зі сторонніми додатками. Наприклад, додаток American Airlines дозволяє зберігати і використовувати авіаквитки в Passbook, не розкриваючи їх.
Журналісти з усього світу давно пророкували, що Apple вмонтує технологію NFC в iPhone, і про це говорили деякі патенти, які отримала компанія. І хоча Apple часто виступає драйвером росту технологій, у випадку з NFC обраний довгий шлях. Компанія явно намагається придивитися до перспектив технології, звідси і розробка Passbook як проміжного рішення.
У російському App Store є чотири додатки, які підтримують Passbook. Це програми авіакомпаній Lifthansa, United Airlines і American Airlines, а також сервіс резервування готелів — iHotel. Ними вже зараз можна користуватися і в більшості країн Європи використання Passbook не буде проблемою. Цікаво, як скоро технологія пустить коріння в Росії? Якщо завтра я куплю квитки у Lufthansa, зарегистриует мене дівчина за стійкою в Шереметьєво, коли я покажу їй бронювання на смартфоні?