Порто Флавія – незвичайний вантажний порт, вирубаний в скелі на острові Сардинія (Італія)

Багато хто любить подорожувати. Хтось нескінченно закоханий у море, тому відпочинок в теплих країнах не виходить далеко від прибережної зони і сонячних пляжів, когось цікавлять звичаї і традиції народів, що проживають в даній місцевості, а деяким цікава самобутня архітектура міст. Саме остання група туристів оцінить Сардинію, другий за розміром острів Середземного моря, який входить до складу Італії як самостійна галузь. Вона славиться рідкісними овечими сирами, вином, а також різноманітними архітектурними будовами – починаючи від стародавніх “Гробниць гігантів”, амфітеатрів, побудованих римлянами, до будівель, що датуються XX століттям.

Порто Флавія

Однією з дивних будівель початку двадцятого століття на цьому острові є порт. На перший погляд він не здається чимось особливим – просто отвір у вапняковій скелі, декороване колонами, розташоване на значному підвищенні щодо рівня водної гладі. Багато хто задається питанням – навіщо потрібен порт, в який неможливо потрапити з моря? Справа в тому, що це не торговий або пасажирський термінал, а місце вантаження руди.

Історія

Західне узбережжя Сардинії було багате на поклади цинку і свинцю. Розробку родовища виробляли підземним способом на шахті Масуа. Видобуту руду перевозили суду на легких човнах, які мали невелику вантажопідйомність і часто переверталися в море, тому деякі кораблі були змушені простоювати до двох місяців, поки їх трюми не були наповнені корисними копалинами. Це негативно позначалося на бізнесі, тому власник шахти запросив інженера Чезаре Вечелли, який зміг вирішити дану проблему, створивши на той момент воістину геніальне будова. Місце у Пан-ді-Зуккеро було обрано не випадково, воно добре захищене від хвиль, досить глибоке, щоб туди змогли проходити суду, при цьому знаходиться недалеко від родовища. Інженер вважав цей проект одним з найбільш важливих і успішних, тому назвав його на честь своєї улюбленої дочки – Флавії.

Мій горох виростає один в один. А все завдяки правильному прищипыванию
“Ніч у музеї 4”: новий сюжет і можливе повернення Бена Стіллера
Виявляється, комарі не водяться в цій китайській селі незважаючи на вологість

Сам порт являє собою не просто отвір у скелі. Це два різнорівневих тунелю, верхній веде від родовища до резервуара, в якому накопичується видобута руда, другий – від низу резервуара до самого порту в скелі, звідки за допомогою спеціального рукава виробляється навантаження безпосередньо на суду.

Це дозволило скоротити час завантаження транспорту до декількох годин, скоротити збитки, які приносило неспокійне море, налагодити регулярні поставки сировини. Витрати на видобуток скоротилися на 70 %, у зв’язку з чим компанія зайняла лідируючі позиції на ринку, а будівництво порту окупилося всього за 2 роки.

Порт сьогодні

У 60-х роках видобуток руди почала скорочуватися, у зв’язку з чим порт все менше використовувався, а в 90-х роках і був закритий у зв’язку з припиненням розробки родовищ. Однак не сьогодні використовується за призначенням термінал не став одним із старих нагадувань про днями колишньої величі, а перетворився в одне з надбань ЮНЕСКО як технічне диво початку XX століття в гірничій справі.

Порто Флавія і по сей день досить відоме місце, куди прагнуть потрапити багато туристи, які приїхали на Сардинію не тільки заради теплого моря, але і поповнення багажу знань про культуру, історію та архітектуру сонячного острова.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code