Настав 2019 рік, і, незважаючи на зусилля самих прогресивних батьків і педагогів, багато дівчинки як і раніше вважають, що іграшкові машинки призначені для хлопчиків.
Це не їх вина. Гендерний маркетинг для дітей поширений як ніколи. Нещодавні дослідження в США показали, що хлопчики в каталогах іграшок в чотири рази частіше показуються з автомобілями, а дівчинки – у 12 разів частіше з ляльками. І діти надзвичайно сприйнятливі до цих повідомлень.
Переважання гендерних стереотипів в рекламі та ЗМІ
У той час як деякі компанії роблять зусилля для протидії стереотипам, малюки відкривають будь-каталог іграшок або дивляться будь дитячі шоу і рекламні ролики, і шкідливі гендерні стереотипи, як правило, переважають.
Ось чому нам потрібно більше реклами, яка буде заохочувати дівчаток грати з машинками.
Іграшковий автомобіль від Mercedes-Benz
Mercedes-Benz USA і Mattel представляють іграшковий автомобіль, який, як вони сподіваються, запевнить дівчаток у тому, що у них немає кордонів у тому, з чим їм можна грати.
І це не просто іграшковий автомобіль. Це точна копія розміру сірникової коробки» Mercedes-Benz 220SE, яку шведська чемпіонка з гонок Еві Росквист використовувала у своєму історичному виступі на Гран-прі Аргентини 1962 року.
“Мерседес-Бенц” відзначає в прес-релізі, що Еві висміювали за спробу триденної подорожі по пересіченій місцевості. Але вона виграла кожен етап гонки, встановила рекорд швидкості й побила час попереднього чемпіона на три години.
Коли почнуться продажі?
Іграшкові автомобілі будуть продаватися починаючи з 2020 року.
На даний момент Mercedes-Benz USA і Mattel дарують їх тисячам дівчаток в США через некомерційну організацію.
Для тих, хто сумнівається в тому, що, спонукаючи дівчаток грати з автомобілями, що можна щось змінити, пропонуємо ознайомитися з обсягами досліджень про те, як гендерні стереотипи шкідливі і можуть впливати на все життя, незалежно від статі.
«Діти починають дізнаватися про своєму полі приблизно в два роки, і по мірі дорослішання вони коригують свою ігрову поведінку залежно від того, що, на думку суспільства, ЗМІ та їх батьків, правильно», – вважає Ліза Динелла, доцент кафедри психології в Університеті Монмута.
Це може вплинути на все, від навичок, які вони набувають, граючи з певною іграшкою, до їхнього академічного і професійного успіху, повідомляє New York Times.
Але дослідження показали, що розірвати цикл можна так само просто, як побачити, як діти грають з іграшками, які перевертають ці стереотипи з ніг на голову; наприклад, дівчинка, яка грає з машинкою.