Все геніальне просто: навіщо так багато в Росії щебеню на залізничних шляхах

Залізничні перевезення протягом довгих років залишаються найбільш популярним способом переміщення вантажів і людей. Поїзди їдуть не тільки в інші частини світу і найвіддаленіші куточки Росії, але і в довколишні села. Вони перевозять промислові вантажі і доставляють мандрівників на природу. При цьому змінюються напрями РЖД, удосконалюється техніка, але незмінними залишаються самі дороги: рейки, шпали і щебінь. Виявляється, розсип роздроблених каменів на шляхах – це баласт рейок, і він виконує важливу функцію.

Щебінь вздовж залізниці

Навіть найбільш поінформовані мандрівники не раз задавалися питанням, чому зона навколо залізничних рейок всюди засипана колотими різнорідними камінням.

Щебінь потрібен для того, щоб зберігати рейки на місці, надійно фіксувати існуючі ж/д шляху. Така задача не з легких, тому що шпально-рейкові батоги мають тенденцію до зміщення по ряду зовнішніх причин. А камені, незважаючи на свою гадану нестійкість, допомагають ущільнити площа навколо залізничної колії. Цей матеріал на сьогоднішній день визнаний як найбільш зручна і економічна основа для зміцнення магістралей. Щебінь допомагає шляхах не зрушуватися і чітко зберігати своє місце в процесі експлуатації.

Причини зсуву рейок

Нестійкість становища залізничного полотна, його структурні порушення можуть бути спровоковані різними факторами. У їх числі:

  • осадка ґрунту;
  • зміна погоди: спека чи мороз;
  • вплив високих температур;
  • землетруси;
  • вібрації:
  • наземний рух;
  • заростання бур’янами та інші.

Баласт захищає залізницю від усіх негараздів. Цей термін запозичений з морської практики. Там камені застосовуються для фіксації судів на місці.

Міцність залізничного полотна

Деякі замислюються, чому б не використовувати для зміцнення магістралей бетон або асфальт, а не хаотично розкидані камені? Не небезпечна їх розсип для локомотивів? Але саме товстий шар щебеню підтримує багатотонні склади і запобігає зростання дикої рослинності і бур’янів. Ще двісті років тому інженери придумали, як зміцнити фундамент залізниці. Для цього потрібно:

  1. Укласти баласт.
  2. Прокласти дерев’яні шпали.
  3. Насипати на них багато каменів.
  4. Укласти рейки на шпали і закріпити їх.
  5. Утрамбувати камені в процесі укладання.

Щебінь сприяє фіксації шляхів, перешкоджає затоплення рейок. Його неправильної форми камені при трамбування працюють як механізм самоблокування. Баласт оновлюється спеціальною технікою. Трамбівка нової колії здійснюється шляхом багаторазового проїзду робочого поїзда на малій швидкості. З плином часу конструкція полотна зміцнюється, чим досягається безпека перевезень РЖД.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code