Все геніальне — просто. Секрет назв продуктів Apple

Ви коли небудь замислювалися про те, наскільки безглузді і збивають з пантелику назви дають багато виробників своїм пристроям? Багато, але не Apple. Назва кожного продукту Apple — це самостійний бренд. Як їм це вдалося? Власними припущеннями ділиться журналіст Tuaw.

Нещодавно я переглядав на Amazon компактні відеокамери Sony. Я був вражений, наскільки компанії бездумно і необачно деякі фірми дають назви своїм продуктам. Як середньостатистичний покупець повинен знайти різницю між відеокамерами Sony HDR-CX430V і Sony HDR-PJ380/B? Обидві моделі середньої вартості, випущені в 2013 році, але якщо ви хочете дізнатися більше, вам доведеться облазити інтернет у пошуках оглядів або порівнянь. Звичайно, ви можете зайти на офіційний сайт Sony, але там вас чекає лише та ж плутанина, що і в назвах їх продукції.

Sony — не єдина компанія, яка славиться такими назвами. Наприклад, я збираюся купити ноутбук. Що вибрати? HP 2000-2b19wm або Acer C710-2834?

Вся проблема в тому, що гіганти індустрії випускають занадто багато новинок кожен рік, бажаючи задовольнити потреби кожного покупця на землі. Це велика помилка.

Apple, звичайно, робить все зовсім інакше.

Якщо ви хочете ноутбук Apple, вам потрібно вибрати з 3 варіантів: MacBook Air, MacBook Pro або MacBook Pro з дисплеєм Retina. Настільних комп’ютерів Apple теж 3: iMac, Mac mini і Mac Pro. Планшетів останнього покоління у Apple всього два: Air iPad і iPad mini — обидва з дисплеєм Retina.

Найкраща риса назв Apple — це те, що вони з самого початку дають покупцеві підказку. MacBook Pro орієнтований на професіоналів, користувачів, яким потрібна продуктивність і серйозні потужності. MacBook Air — легкий, надтонкий і неймовірно мобільний. Навіть той, хто нічого не розуміє в техніці, з першого погляду здогадається, чим відрізняються Air iPad і iPad mini.

Apple лише поступово розвиває одні і ті ж лінійки товарів, що робить її “модельний ряд” простим для розуміння. Вам не доведеться півгодини слухати продавця-консультанта або читати десяток сторінок технічних характеристик. Максимально прості назви Apple не бентежать покупця і не ставлять його в незручне становище, як це часто буває при покупці техніки, про яку ви мало знаєте.

Apple оновлює свої лінійки кожен рік і зберегти простоту назв — непросте завдання. Однак, для купертиновцев — вона одна з найбільш пріоритетних.

Давайте згадаємо, під якими назвами виходив iPad за роки його існування.

Оригінальний iPad з’явився на полицях магазинів у квітні 2010-го, а незабаром побачило світ його логічне продовження — iPad 2, випущений в березні 2011. Через рік Apple випускає третє покоління iPad, але відмовляється від нумерації в назві. Хоча багато хто до цих пір вважають, що це був iPad 3, офіційна назва пристрою “all-new iPad” — “абсолютно новий iPad”.

vse gen al ne prosto sekret nazv produkt v apple 1 - Все геніальне — просто. Секрет назв продуктів Apple

Четверте покоління iPad теж не отримало цифрової приставки. Замість цього, Apple назвала його “iPad with Retina display”.

vse gen al ne prosto sekret nazv produkt v apple 2 - Все геніальне — просто. Секрет назв продуктів Apple

Через рік виходить iPad Air. Його назва не тільки максимально простий і легко запам’ятовується, але і описує саму суть продукту, адже Air на 20% тонше і на 28% легше, ніж його попередник. Нова назва прикло набагато більше покупців, ніж якщо б новинка виявилася просто “п’ятим iPad”.

Але що щодо iPhone? Якщо називаючи інші пристрої Apple уникає цифр, то в разі iPhone — це, фактично, “золота жила”.

Відрізнити один iPhone від іншого легко з двох причин:

По-перше, Apple випускає нову модель iPhone кожен рік приблизно в один і той же час.

По-друге, завдяки грамотній роботі маркетингового відділу, кожен флагман має одну головну рису, яка відрізняє його від всіх попередніх моделей. Таким чином, використання цифр жодним чином не бентежить покупця і не ускладнює для нього вибір.

Флагманської рисою iPhone 4s, наприклад, була Siri. iPhone 5 було легко відрізнити з-за його великої дисплея. iPhone 5s виділяється кнопкою “Додому”, яка за сумісництвом є сканером відбитка пальця. Одним словом, нововведення кожного нового iPhone говорять самі за себе і твердо асоціюються у свідомості покупців зі своїми цифровими назвами.

Для контрасту, я відвідав сайт Samsung і ось, деякі з моделей смартфонів, що я там знайшов:

  • Samsung Galaxy S 4

  • Samsung Galaxy Express

  • Samsung Galaxy Amp

  • Samsung Denim

  • Samsung Comment 2

  • Samsung Galaxy Rush

  • Samsung Galaxy Reverb

  • Samsung Array

Удачі тим, хто спробує зрозуміти різницю між ними не відкриваючи власне самі сторінки з описами. До речі, як назву Samsung Denim взагалі отримало право на існування?

Повертаючись до теми ноутбуків, заглянемо на сайт Lenovo, одного з найбільш популярних виробників ПК на сьогоднішній день.

vse gen al ne prosto sekret nazv produkt v apple 3 - Все геніальне — просто. Секрет назв продуктів Apple

Тут є 14 різних категорій. Якщо цього мало, щоб вас збентежити, спробуйте відрізнити їх один від одного. Наприклад, серія T представляє ноутбуки класу преміум, а X — це легкі і тонкі ноутбуки. Стоп, тонкий і легкий ноутбук не може бути преміум-класу? І чи підійдуть вони для ігор, музики і відео, адже для цього його серії Y і Z?

Ця проблема переслідує виробників техніки на протязі багатьох років. Чесно кажучи, справа, напевно, навіть не в тому, наскільки правильно називає свої продукти Apple, а в тому, наскільки жахливі помилки роблять в цьому напрямку її конкуренти. Багатьом з них давно пора визнати — головне не жахлива широта вибору, а можливість зробити цей вибір з легкістю і задоволенням.

***

(via)

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code