Як написати класний пост про що завгодно

У цьому допоможуть доречні жарти, яскраві деталі, а головне — порушення очікувань читача.

yak napisati klasniy post pro scho zavgodno 1 - Як написати класний пост про що завгодно
Людмила Саричева

Редактор, співавтор книги «Пиши, скорочуй» і видавець «Справи Модульбанка».

Щоб зібрати сердечка в соцмережах, можна поскаржитися на новий закон, опублікувати мотивуючу цитату або поставити красиву фоточку. Але так роблять усі. Тому я пропоную інший спосіб — писати ті ж замітки, тільки по-новому, щоб порушити очікування.

Про подорож

Пости про подорожі в соцмережах завжди однакові: фотки з морем, розповіді про їжу, захоплення архітектурою. У цьому конкурсі не перемогти, тому що в коментарі прийдуть люди, які були в тих місцях, і напишуть: «Ой, ми теж туди їздили місяць тому, обов’язково поснідайте в „Мачете“!»

Запис про подорож буде виділятися серед інших таких же постів у стрічці, якщо зламати очікування.

Ще один спосіб — розповідати не хороше, а погане або незвичайне. Про хороше все одно розкажуть ваші друзі, тому можна розслабитися і дати волю почуттям.

Ще варіант — поєднати користь і веселощі і викласти щоденник витрат. І нехай у цих відомостях буде все по-чесному.

  • снідали будинку, продукти купили напередодні — 0 €;
  • за дві поїздки в метро на двох — 4 €;
  • мохіто на пляжі — 3 €;
  • гумовий лосось — 8 €;
  • обід на двох — 20 €;
  • п’ять магнітів — 15 €;
  • квитки в парк Гуель на двох — 15 €;
  • вечеря — 25 €.

По-перше, за списком витрат всі зрозуміють, наскільки добре ви відпочивали. По-друге, всім цікаво рахувати чужі гроші. А по-третє — гумовий лосось. Якби гумового лосося не було, його слід було б придумати, щоб читачеві стало весело. А ви тепер знаєте, про що вас питатимуть в коментарях.

Скарга на життя

Поскаржитися на життя можна так, щоб від цього всім стало весело. Ніби як і понилі, а ніби й пожартували і нікого не розлютували.

Тут два секрету: інтрига і деталі. Перший варіант відразу видає про понеділок, тому в ньому немає інтриги; а в другому-спочатку велику опис, а потім понеділок — це порушує очікування. Ще другу посаду наповнений деталями, докладно розповідає, що означає «упахался», тому виходить більш гостро.

Зібрати гроші

Всі історії про збір грошей на лікування схожі між собою. Вони завжди діють на жалість, і це самий вірний спосіб одержати потрібну суму. Але якщо такі замітки трапляються постійно, ефект слабшає. Сподіваюся, мені ніколи не доведеться писати такий текст, але я б склала його по-іншому.

Цей текст розрахований викликати емоції, як і всі подібні замітки. Але він виграє трьома речами:

  • Немає довгого опису хвороби. Часто в таких історіях є детальна інформація про те, як людина захворіла, чим саме, чому це дорого лікувати. Але читач не розуміє всіх цих діагнозів, тому простого позначення недуги цілком достатньо.
  • Змістити акцент з хвороби і потреби в грошах на майбутнє сім’ї, тому текст виглядає трохи більш оптимістично. Коли читачам докладно розповідають про хвороби та складному лікуванні, їх втягують в дуже сумну історію. А тут лікування ніби не самоціль, а всього лише необхідність, щоб потім Олеся з дітьми поїхала на море. Брати участь у такому трохи приємніше.
  • Блок з пропозицією пожертвувати відділений від усієї історії, а це виглядає чесніше по відношенню до читача, ніж у випадку, коли заклик про допомогу як би подмешан в розповідь. Завдяки подзаголовку ми даємо сигнал, що зараз будемо говорити про гроші, і в аудиторії є вибір, читати це чи ні.

Зрозуміло, якщо всі оголошення про пожертвування стануть такими, то і вони перестануть працювати. Тому секрет в тому, щоб шукати нові ходи, пробувати різну структуру, вибудовувати драматургію. І якщо це підвищить шанси зібрати потрібну суму, воно варте зусиль.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code