Замах на святе? Десяту симфонію Бетховена допише штучний інтелект

Людвіг ван Бетховен отримав особливу славу за свої дев’ять симфоній. Остання є «Одою до радості» і завершується на високій ноті. Але паралельно з її створенням композитор працював і над наступним твором. Однак смерть внесла свої корективи в плани творця.

Міркування піаніста

У 1969 році вийшов фільм «Хлопчик на ім’я Чарлі Браун». Його головний герой радував публіку дивовижною грою на піаніно. Особливо запам’яталося його виконання другої частини сонати в тональності до-мінор (Cm).

У картині «Грай знову», випущеної в 1971 році, цей же персонаж виконує інші класичні твори. Цим він заробляє на життя. А гру прекрасної музики він називає мистецтвом.

З цією позицією не згоден відомий музикознавець Шредер ван Бетховен. Він вважає мистецтвом твори, написані видатними композиторами. Вони безцінні і незамінні.

Дилема завершення

Шредер все життя спеціалізується на творах Бетховена і може зіграти будь-яку з них, крім таємничої десятої симфонії. У цьому немає його провини, просто твір є незавершеним.

Остання повна симфонія (дев’ята), на думку Шредера, повинна була покласти фінал всім симфоній. І вона завершується рясним рухом і високою нотою. Але, виявляється, це ще була не кульмінація.

У 1827 році великий композитор помер і не встиг завершити нову симфонію.

Але були виявлені обривки нотних листів і чернеток. На основі цього матеріалу є можливість закінчити симфонію № 10.

Дилема в іншому: хто наважиться на такий рішучий крок, і є сьогодні генії, зіставні з Бетховеном? Вихід знайшли вчені, які вирішили взяти таку ношу на штучний інтелект. Він продовжить творіння з місця зупинки композитора.

Навчання машини

Ймовірність появи нового Бетховена вкрай незначна. Тому група музикознавців в тандемі з майстерними програмістами готує штучний розум для завершення незакінченої симфонії.

У навчальну програму входить виконання існуючих елементів цього твору разом з розділами завершених композицій. Завдяки цьому спеціальний алгоритм ретельно аналізує матеріал і наслідує цієї музичної стилістики. Таким методом машина змогла завершити восьму симфонію Шуберта.

Але чи зможе комп’ютер досягти вишуканої елегантності, створеної Бетховеном?

Керівник архіву композитора р. в Бонні сумнівається в цьому. Він стверджує, що неможливо повністю відтворити якість генія, особливо це стосується пізнього періоду композитора. І в цьому питанні не завадять консультації Шредера.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

code