Якщо ви багато подорожуєте, то знаєте, що квитки на літак, на поїзд зручно купувати через інтернет. Зручно також резервувати готелі та орендувати квартири через сервіси на зразок booking.com або airbnb.com. В силу своєї ізольованості від країн першого і другого світу візовими кордонами, ми з вами готуємо квитки та інші покупки задовго до вильоту. Все тому, що папери потрібно подати в посольство за деякий час. Ніяких проблем в поїздці у вас не буде, якщо ви збережете і візьмете з собою той пластик, яким виконувалися покупки. Інакше станеться ось що…
В минулому році я зібрався на конференцію The Next Web, яка проходила в Амстердамі, і купував квитки на літак за маршрутом Київ — Гамбург по інтернету. Потім я купив квитки на поїзд від DB Bahn за интенету з Гамбурга в Амстердам. Маршрут цей складався з двох шматків з пересадкою. Додатково я провів резервування готелю в Амстердамі. А потім забув про покупки до від’їзду. За цей час змінилися мої відносини з банком Універсальний, і я розірвав з ними контракт, а пластикова карта була знищена мною (щоб не валялася без діла).
Розпочалася поїздка. Я спокійно полетів на літаку і мене ніхто не запитав про карту, якої я оплачував квиток. Мені просто тут пощастило (наприклад, авіакомпанія Bangkok Air завжди просить картку, яка використовувалася при купівлі квитка). Але потім почалося справжнє пекло. Я сів на поїзд, думаючи, що квитки, які я мав на руках, нормальні. Але кондуктор, який перевіряв їх, тут же запросив карту — її номер значився на електронному квитку. У мене її не виявилося, і він привів з собою поліцейського. Німецькі поліцейські не такі, як наші, дивлячись на них у мене сплив образ термінатора з однойменного фільму. Квиток я оплатив повторно готівкою. Втрата склала невеликі €140.
До готелю я добрався в дві години ночі і на стійці мені повідомили, що моя резервування було анульовано. Сервіс перевірив мою карту за три дні до в’їзду і, не знайшовши таку, просто зняв мій резерв з системи, і в мій номер заселили якихось щасливих поляків. Лист з попередженням від сервісу потрапило в спам, і я цього не знав. В цей час в Нидерладнах проходив queen’s Day. У ці дні знайти доступний готель майже нереально, забито до відмови все. Кілька днів я провів у готелях вартістю €200…300 в добу, так як тільки в них були місця. Природно, що дані витрати не входили в мої плани, і це дуже засмучувало.
А тому, якщо купуєте електронні квитки або проводите резервування в інтернеті по карті, то зберігайте її і беріть з собою в поїздку — це дуже важливо.
Чи були у вас такі ситуації в подорожах, і як ви викручувалися?